Filtrowanie danych w Excelu.

Ostatnio nauczyliśmy się szukać wartości w arkuszu. Co jednak, gdy chcemy wybrać jakąś grupę wartości z tabeli mającą jakieś cechy wspólne? Z pomocą przychodzi filtrowanie danych. Zapraszam!

Aby włączyć filtrowanie na naszych danych (tabeli) musimy znajdować się w obrębie danych z wartościami – wewnątrz naszej tabeli. Możemy także zaznaczyć pewien obszar, na przykład cały pierwszy wiersz, na którym chcemy włączyć filtrowanie. Żeby „nałożyć” filtry na dane kolumny wybierz opcję Filter z zakładki Home -> Sort&Filter lub z zakładki Data.

Wybór opcji Filter

Zachęcam Cię jednak do używania skrótu klawiaturowego (a jakże!), który znacznie przyspieszy twoją pracę. Aby włączyć filtry wystarczy, że naciśniesz skrót klawiaturowy CTRL + SHIFT + L. Włączenie opcji filtrowania na danej tabeli zasygnalizuje Ci pojawienie się kwadracików z trójkątami wewnątrz w komórkach, od których będziesz zaczynać filtrowanie (najczęściej będą to wartości w pierwszym wierszu).

Symbole filtrowania

Następnie wystarczy, że zaznaczysz wartości, które chcesz pokazać. Możesz także odznaczyć niechciane wartości – wiersze z tymi wartościami zostaną ukryte. Pamiętaj, Excel nie usuwa odfiltrowanych danych, a jedynie je ukrywa.

Wybór wartości, po których chcemy przefiltrować dane

Możesz korzystać z wielu opcji filtrowania. Pierwszym przykładem będzie filtrowanie po kolorach (czyli wybierania wartości o określonym kolorze).

Filtrowanie po kolorze

Ponadto Excel oferuje Ci wiele ciekawych opcji zarówno do filtrowania tekstu, jak i liczb.

Opcje filtrowania tekstu
Opcje filtrowania liczb

O tym, jak z nich korzystać pokazuje w lekcji video dołączonej do tego filmu, do której obejrzenia Cię serdecznie zapraszam!